School performance of the children of immigrants in Canada, 1994-98 / by Christopher Worswick. : CS11-0019/178E-PDF

"The school performance of the children of immigrants in the Canadian school system is analyzed using data from the first three waves of the National Longitudinal Survey of Children and Youth (NLSCY). School performance is measured in terms of ability at reading, writing, mathematics and overall aptitude"--Abstract.

Lien permanent pour cette publication :
publications.gc.ca/pub?id=9.557994&sl=1

Renseignements sur la publication
Ministère/Organisme Statistics Canada, issuing body.
Titre School performance of the children of immigrants in Canada, 1994-98 / by Christopher Worswick.
Titre de la série Analytical Studies Branch research paper series ; 1205-9153No. 178
Type de publication Série - Voir l'enregistrement principal
Langue [Anglais]
Autres langues publiées [Français]
Format Électronique
Document électronique
Autres formats offerts Papier-[Anglais]
Information sur la publication Ottawa, Ontario : Statistics Canada, November 14 2001.
Auteur / Contributeur Worswick, Christopher, author.
Description 1 online resource (36 pages) : graphs, references, tables.
ISBN 0-662-31229-5
ISSN 1205-9153
Numéro de catalogue
  • CS11-0019/178E-PDF
Demander des formats alternatifs
Pour demander une publication dans un format alternatif, remplissez le formulaire électronique des publications du gouvernement du Canada. Utilisez le champ du formulaire «question ou commentaire» pour spécifier la publication demandée.
Date de modification :