Responsabilité sociale des entreprises :: Iu23-12/2006F-PDF

guide de mise en œuvre à l'intention des entreprises canadiennes

Ce guide constitue une introduction à la responsabilité sociale des entreprises. Il renferme des renseignements sur la façon d’évaluer les effets sur autrui des activités industrielles et commerciales; d’élaborer et de mettre en œuvre une stratégie de responsabilité sociale et les engagements connexes; de mesurer et d’évaluer le rendement et d’en faire rapport; et de faire participer les parties prenantes. Il donne un aperçu de la responsabilité sociale des entreprises, établit un cadre de mise en œuvre en six étapes et examine le rôle des parties prenantes dans la mise en œuvre d’un programme efficace de responsabilité sociale.

Permanent link to this Catalogue Record: What is a permanent link?
http://www.publications.gc.ca/pub?id=9.632622&sl=0
MARC XML Format   MARC HTML Format

Department/Agency Industrie Canada. Bureau de la consommation.
Title Responsabilité sociale des entreprises :
Subtitle guide de mise en œuvre à l'intention des entreprises canadiennes
Publication Type Monograph
Language [French]
Other Language Editions [English]
Format Electronic
Electronic Document

Archived Content

Information identified as archived is provided for reference, research or recordkeeping purposes. It is not subject to the Government of Canada Web Standards and has not been altered or updated since it was archived. Please contact the authoring department to request a format other than those available.

We invite you to consult the Frequently Asked Questions page for additional information regarding the Archived Content notice.


Having trouble opening this document?

Note: The URLs contained in this/these document(s) may no longer be functional
Other Formats Paper-[French]
Date 2006.
Number of Pages 107p.
ISBN 0-662-71381-8
Catalogue Number
  • Iu23-12/2006F-PDF
Subject Terms Image de marque, Questions sociales, Éthique