Literacy scores, human capital and growth across fourteen OECD countries / Serge Coulombe, Jean-François Tremblay, and Sylvie Marchand. : CS89-552/11E-PDF

Cover image

The International Adult Literacy Survey (IALS) was a seven-country initiative conducted in the fall of 1994. Its goal was to create comparable literacy profiles across national, linguistic and cultural boundaries. Successive waves of the survey now encompass close to 30 countries around the world. This monograph series features detailed studies from the IALS database by literacy scholars and experts in Canada and the United States. The research is primarily funded by Human Resources Development Canada. Monographs focus on current policy issues and cover topics such as adult training, literacy skill match and mismatch in the workplace, seniors' literacy skills and health, literacy and economic security, and many others.

Lien permanent pour cette publication :
publications.gc.ca/pub?id=9.559012&sl=1

Renseignements sur la publication
Ministère/Organisme Statistics Canada, issuing body.
Titre Literacy scores, human capital and growth across fourteen OECD countries / Serge Coulombe, Jean-François Tremblay, and Sylvie Marchand.
Titre de la série International Adult Literacy Survey ; 1480-9516No. 11
Type de publication Série - Voir l'enregistrement principal
Langue [Anglais]
Autres langues publiées [Français]
Format Électronique
Document électronique
Autres formats offerts Papier-[Anglais]
Note(s) Includes bibliographical references.
Information sur la publication Statistics Canada, 2004.
Auteur / Contributeur Coulombe, Serge, author.
Description 1 online resource (86 pages) : graphs, tables.
ISBN 0662374568
ISSN 1480-9516
Numéro de catalogue
  • CS89-552/11E-PDF
Descripteurs Literacy
Demander des formats alternatifs
Pour demander une publication dans un format alternatif, remplissez le formulaire électronique des publications du gouvernement du Canada. Utilisez le champ du formulaire «question ou commentaire» pour spécifier la publication demandée.
Date de modification :