Une période d'entretien est prévue le mardi 23 avril 2024, de 9 h à 12 h (HE). Pendant cette période, le site Web publications.gc.ca pourrait subir des interruptions.

Data literacy : what it is and how to measure it in the public service / by Aneta Bonikowska, Claudia Sanmartin and Marc Frenette. : CS11-633/2019-22E-PDF

"This report provides an overview of the definitions and competency frameworks of data literacy, as well as the assessment tools used to measure it. These are based on the existing literature and current practices around the world. Data literacy, or the ability to derive meaningful information from data, is a relatively new concept. However, it is gaining increasing recognition as a vital skillset in the information age. Existing approaches to measuring data literacy—from self-assessment tools to objective measures, and from individual to organizational assessments—are discussed in this report to inform the development of an assessment tool for data literacy in the Canadian public service"--Abstract, page 5.

Lien permanent pour cette publication :
publications.gc.ca/pub?id=9.877889&sl=1

Renseignements sur la publication
Ministère/Organisme Statistics Canada. Analytical Studies Branch.
Titre Data literacy : what it is and how to measure it in the public service / by Aneta Bonikowska, Claudia Sanmartin and Marc Frenette.
Titre de la série Analytical studies : methods and references, 2371-3429 ; no. 22
Type de publication Série - Voir l'enregistrement principal
Langue [Anglais]
Autres langues publiées [Français]
Format Électronique
Document électronique
Note(s) Issued also in HTML format.
"Release date: August 14, 2019."
Issued also in French under title: Littératie des données et comment la mesurer dans la fonction publique.
Includes bibliographical references (pages 22-23).
Information sur la publication [Ottawa] : Statistics Canada, Analytical Studies Branch, 2019.
©2019
Auteur / Contributeur Bonikowska, Aneta, author.
Frenette, Marc, author.
Sanmartin, Claudia A. author.(Claudia Angela), 1966-
Description 1 online resource (23 pages).
ISBN 9780660321806
Numéro de catalogue
  • CS11-633/2019-22E-PDF
Numéro de catalogue du ministère 11-633-X - No. 022
Descripteurs Literacy
Information
Public service
Demander des formats alternatifs
Pour demander une publication dans un format alternatif, remplissez le formulaire électronique des publications du gouvernement du Canada. Utilisez le champ du formulaire «question ou commentaire» pour spécifier la publication demandée.
Date de modification :