The educational progress of Canadian Indians, 1972-1992 . : R44-149/1993E-PDF

"The socioeconomic conditions and cultural background of Indian communities which give Indian education its unique character and quality, also reveal major differences with Canadian mainstream education and some serious problems for the Indian minority in relating to mainstream education systems"--Executive summary, p. 3.

Lien permanent pour cette publication :
publications.gc.ca/pub?id=9.849364&sl=1

Renseignements sur la publication
Ministère/Organisme Canada. Indian and Northern Affairs Canada.
Titre The educational progress of Canadian Indians, 1972-1992 .
Type de publication Monographie
Langue [Anglais]
Format Électronique
Document électronique
Note(s) Digitized edition from print [produced by Indigenous and Northern Affairs Canada].
Includes bibliographical references.
Information sur la publication [Ottawa?] : [Indian and Northern Affairs Canada?], [1993?]
Description 31 p.
Numéro de catalogue
  • R44-149/1993E-PDF
Édition Final version
Descripteurs Indians
Education
Socioeconomic analysis
Demander des formats alternatifs
Pour demander une publication dans un format alternatif, remplissez le formulaire électronique des publications du gouvernement du Canada. Utilisez le champ du formulaire «question ou commentaire» pour spécifier la publication demandée.
Date de modification :