Consumer and retail trends in China . : A74-3/106-2014E-PDF

"With a large population of roughly 1.4 billion and a consumer market that continues to evolve through urbanization and rising disposable incomes, China’s retail grocery market is also evolving. While traditional wet markets are still present in China, they are increasingly meeting competition from modern grocery retail formats, such as hypermarkets, supermarkets and convenience stores"--Executive summary, p. [1].

Lien permanent pour cette publication :
publications.gc.ca/pub?id=9.859464&sl=1

Renseignements sur la publication
Ministère/Organisme Canada. Agriculture and Agri-Food Canada. Market Access Secretariat.
Titre Consumer and retail trends in China .
Titre de la série Market Access Secretariat, global analysis report, 2292-0676
Type de publication Série - Voir l'enregistrement principal
Langue [Anglais]
Autres langues publiées [Français]
Édition précédente Consumer and retail trends in China
Format Électronique
Document électronique
Note(s) "March 2014."
Title from caption.
"Growing Forward 2."
Issued also in French under title: Tendances de la consommation et du commerce de détail en Chine.
Includes bibliographical references.
Information sur la publication Ottawa : Agriculture and Agri-Food Canada, 2014.
Description 11 p.
Numéro de catalogue
  • A74-3/106-2014E-PDF
Descripteurs Consumers
Retail trade
Exports
Demander des formats alternatifs
Pour demander une publication dans un format alternatif, remplissez le formulaire électronique des publications du gouvernement du Canada. Utilisez le champ du formulaire «question ou commentaire» pour spécifier la publication demandée.
Date de modification :